به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، حسين مهرآوران افزود: به دليل فرسودگي خودروهاي قديمي، سر و صداي اجزاي مختلف اين خودروها مانند موتور و اگزوز آنها در حد بالايي قرار دارد.
اين كارشناس ارشد آلودگي صوتي با اعلام اين مطلب، اظهار كرد: از جمله راهكارهاي كنترل و كاهش آلودگي صوتي خروج خودروهاي فرسوده و جايگزيني آنها با خودروهاي نو است كه البته اين اقدام به كندي صورت ميگيرد.
وي با اشاره به اين كه با جايگزيني خودروهاي قديمي با خودروهاي نو علاوه بر كاهش قابل توجه آلودگي هوا، آلودگي صوتي نيز به ميزان قابل ملاحظهآي كاهش مييابد، تصريح كرد: سر و صداي خودروهاي فرسوده بيشترين اثر را روي راننده و سرنشينان اين خودروها بر جاي ميگذارد.
مهرآوران تردد خودروهاي سنگين در خيابانهاي فرعي در ساعات شب به دليل محدوديت تردد كاميونها در ساعات روز را از جمله دلايل آلودگي صوتي بر شمرد و اضافه كرد: تعجيل در رسيدن به مقصد و ممنوعيت حركت در بعضي مسيرها، باعث عبور اين خودروها از خيابانهاي فرعي و از ميان مناطق مسكوني شده است.
وي حمل بار سنگين به وسيله كاميونها را موجب تشديد آلودگي صوتي ناشي از حركت آنها دانست و خاطرنشان كرد: در صورتي كه اين خودروها از مسيرهاي اصلي كه معمولاً در ميان مناطق تجاري قرار دارند عبور كنند، آلودگي صوتي مناطق مسكوني در ساعات شب كاهش خواهد يافت.
اين كارشناس شركت كنترل كيفيت هواي تهران در پايان گفت: اين شركت با هدف كنترل و كاهش آلودگي صوتي، نسبت به اجراي پروژه طراحي نصب ديوار صوتي در تعدادي از بزرگراههاي تهران اقدام كرده و به اين منظور براي اولين بار نصب ديوار صوتي در بزرگراه شهيد چمران را در دستور كار خود قرار داده است.
انتهاي پيام/ر
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.